Θυμός

Εχθρός ή Σύμμαχος;

Ο θυμός αποτελεί ένα από τα βασικά συναισθήματα που εκδηλώνεται στον καθένα μας από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής μας. Για κάποιον που είναι θυμωμένος, είναι πολύ πιθανό αυτό να μην είναι ευχάριστο, ωστόσο, όπως όλα τα συναισθήματα έτσι κι ο θυμός, επιτελεί ορισμένο έργο. Πολλές φορές, είναι ο τρόπος μας να επικοινωνήσουμε σε κάποιον ή ακόμα και να συνειδητοποιήσουμε εμείς οι ίδιοι ότι κάτι μας δυσκολεύει και μας δυσαρεστεί. Αυτό, συχνά μας βοηθάει και μας κάνει καλό.

Ο “κακός” θυμός

Πότε, λοιπόν, ο θυμός μας κάνει κακό;

H απάντηση είναι μάλλον ότι δεν ωφελεί να “ενοχοποιούμε” τον θυμό, αλλά είναι πιο βοηθητικό να αξιολογούμε τον τρόπο που επιλέγουμε να εκφράσουμε το θυμό μας.

Για παράδειγμα, θυμωμένος είναι εκείνος που θα μιλήσει με τον φίλο του και θα του εξηγήσει ότι έχει πολλά νεύρα με τον τρόπο που του έκλεισε χθες το τηλέφωνο. Θυμωμένος είναι κι εκείνος που θα πάει και θα χτυπήσει το φίλο του λόγω της κακής του αντίδρασης την προηγούμενη μέρα στο τηλέφωνο. Διαφέρουν, όμως, στον τρόπο που επιλέγουν να το διαχειριστούν.

Στόχος είναι το “πώς”

Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις εκρήξεις θυμού, θα πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε γιατί έχουμε επιλέξει τον συγκεκριμένο τρόπο να επικοινωνούμε το θυμό μας κι έπειτα να εξετάσουμε τις εναλλακτικές. Σε αυτή τη διαδικασία, λοιπόν, η συμβολή ενός ειδικού είναι καθοριστική.

Απώλεια

Ένας καμβάς με πολλές αποχρώσεις

Η απώλεια εμφανίζεται στην ζωή όλων μας με πολλές και διαφορετικές μορφές. Για τον καθένα μας έχει διαφορετικό νόημα κάθε φορά κι αναπτύσσουμε διαφορετικές πτυχές της προσωπικότητάς μας για να ανταπεξέλθουμε σε κάθε περίσταση.

Η απώλεια, όποια μορφή και να πάρει, είτε είναι από ασθένεια, είτε από διαζύγιο ή χωρισμό, είτε αφορά θάνατο είτε περιουσία κι υλικά αγαθά απαιτεί το χρόνο της και θα κάνει τον κύκλο της.

Πώς μπορεί να βοηθήσει  ο Ψυχολόγος σε μια απώλεια;

Ο Ψυχολόγος δεν μπορεί να ανατρέψει τις αρνητικές συνέπειες μιας απώλειας. Αυτό που μπορεί να κάνει είναι να βοηθήσει το άτομο που θρηνεί να καταλάβει ότι ο στόχος δεν είναι να μην θρηνεί, όσο οδυνηρό κι αν είναι αυτό. Ο στόχος είναι να βιώσει όσο πιο ομαλά γίνεται όλα αυτά τα στάδια που είναι αναγκαίο και φυσιολογικό να περάσει, ώστε στη συνέχεια, με την κατάλληλη υποστήριξη να καταφέρει να ανακάμψει.

 

 

Facebook
Facebook
LinkedIn